20-02-2016 - Salana
21-02-2016 - Montardo
21-02-2016

Sortim de l'Hospitalet pres l'Andorre i enfilem pel camí direcció la vall d'Arques, i no ens podem calçar els esquis de manera continuada aproximadament fins la cota 1900, d'aquí fins el cim amb esquís als peus. Per accedir a la pala somital s'ha de pujar per una canaleta bastant dreta, avui hem pujat amb esquís als peus, ja que la neu estava trasformada i ens ha permès pujar tranquilament. Desprès de la canal és un llom fàcil fins el cim. La baixada l'hem fet per la mateixa canal i passant a tocar del pic de Regalècio hem tornat a posar les pells per pujar fins la portella de Siscar i pujant fins el Nérassol, hem hagut de tornar a descalçar els esquis uns metres. Des del cim ja hem baixat la pala Est, fins la Jaça del Planell Roig, Tota la baixada amb molta neu i de bon esquiar. Desprès de creuar el riu ja no ens hem tornat a calçar els esquís. Poca neu des de la cota 1900 fins el poble.

pujant entre ginestes

Vall d'Arques i pic de l'Alba a l'esquerra

Portella de Siscar

Canal, pas clau per accedir al cim

Cim

Nérassol des del pic de l'Alba